13. januarja, 2021
FACEBOOK IN INSTAGRAM SHOPS – NOVA ORODJA ZA PODJETJA ZA SPLETNO PRODAJO

V lanskem letu, maja 2020, je Mark Zuckerberg, predsednik in izvršni direktor družbe Facebook Inc., napovedal začetek trgovine Facebook, pobude, katere glavni cilj je malim podjetjem, obrtnikom, ipd olajšati procese spletne prodaje.

Facebook Shops predstavlja nadaljnji del, ki ga je velikan Menlo Parka želel dodati na svoj seznam ukrepov proti gospodarski pandemiji in ki bo zagotovo vplival tudi dlje kot trajanje krize, pri čemer bo trajen odtis pustil v poslu. Facebook Shops konkretizira vrsto “Socialnih trgovin”, ki so jo vedno na neformalen in ljubiteljski način izvajali uporabniki Facebooka, pri čemer je platforma postala razstavni prostor za prepoznavnost njihovih izdelkov in storitev.

To je evolucija tržnice Facebook, ki že nekaj časa deluje in racionalizira vse kanale Facebookovega ekosistema (ki med drugim vključuje Instagram, WhatsApp in nedavno tudi Giphy), da se zbliža v bolj poenostavljenem in učinkovitem upravljanju. Facebook je že predstavil tudi Instagram Shop, ki bo usklajeno deloval s svojo različico na Facebooku.

Na splošno so Facebook trgovine zasnovane tako, da podjetjem pomagajo ustvariti eno samo spletno trgovino, do katere imajo stranke dostop tako na Facebooku kot na Instagramu.

Ustvarjanje Facebook trgovine je brezplačno, podjetja pa bodo lahko izbrala izdelke, ki jih želijo vključiti v svoj katalog, pri čemer bodo na preprost in intuitiven način prilagodili videz in občutek trgovine s podobo naslovnice in z barvami, ki se nanašajo na njihovo blagovno znamko.

To naj bi predstavljalo priložnost za vsakega podjetnika, ki lahko ne glede na velikost svojega podjetja ali razpoložljivi proračun svoje podjetje poveže v splet in se poveže s strankami, kjer in kdaj jim je ljubše.

Facebook Trgovine lahko najdete na Facebook strani podjetja ali na Instagram profilu podjetja ali jih odkrijete v zgodbah ali oglasih. Tam bo razstavljena celotna zbirka, ki bo lahko shranila izdelke, ki vas zanimajo, in oddala naročilo prek povezave do spletnega mesta blagovne znamke ali (trenutno le v ZDA) neposredno v aplikaciji, če je podjetje aktiviralo blagajno.

Poleg tega je na voljo tudi nekakšna storitev za stranke: tako kot v fizični trgovini, ko morate prodajalca prositi za pomoč, lahko tudi v Facebook Shops pošljete sporočila podjetju prek WhatsApp, Messenger ali Instagram Direct, da zastavite vprašanja, dobite podporo, sledenje dobav in še več.

Razvoj vsega tega bo v prihodnosti vodil do tega, da si lahko ogledate trgovino podjetja in kupujete neposredno v klepetu WhatsApp, Messenger ali Instagram Direct. Temu je dodana še vedno preizkušena, a zelo obetavna funkcija v zvezi s programi zvestobe. Ideja je povezati programe zvestobe z računom Facebook, na primer program točk v vašem sosedskem baru, da bi olajšali izkušnjo tako na strani podjetja kot stranke.

Facebook se je nato odločil, da bo v to novo pustolovščino vključil vse akterje na trgu, ki so že dejavni na tem področju, pri čemer je tesneje sodeloval s partnerji, kot so Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube in Feedonomics. Cilj je zagotoviti čim bolj integrirano storitev, tako da se lahko različni sistemi med seboj “pogovarjajo” in “prepoznajo”.

Vse to dejanje prinaša še ogromno občutljivih podatkov, ki jih bo moral Facebook obravnavati na čim bolj skladen način, tudi v luči nedavne preteklosti, ki na tej fronti ni brez napak. Vendar pa se zdi, da je Zuckerbergova družba pozorna na vprašanje zasebnosti in na splošno kaže veliko več pozornosti precej nerodnim težavam, ki to vključujejo. Na primer, nedavno napoved o ustanovitvi nadzornega odbora, “neodvisne” nadzorne komisije (člane ne bo plačal neposredno Facebook, temveč sklad, ki ga financira Facebook), katerega cilj je presojati spore glede meril za moderiranje vsebine na svoji platformi.

Septembra 2019 je bila objavljena “Listina nadzornega odbora”, ki se nanaša na koncepte, kot so svoboda izražanja, zaupanje, pristnost, varnost, zasebnost in dostojanstvo, medtem ko je Facebook v začetku maja 2020 objavil imena od prvih 20 uglednih osebnosti, ki bodo ustanovile nadzorni odbor. Na splošno bo skupina, ki bo sestavljala nadzorni odbor, lahko ocenjevala vsebino v več kot 29 jezikih, njeni člani pa bodo izrazili različna strokovna, kulturna, politična in verska stališča in stališča s časovnim ciljem, da začnejo s svojo dejavnostjo.

Facebook verjame, da bi s tem, ko bo več lokalnih ponudnikov na spletu, lahko pomagal pri ohranjanju delovnih mest in podjetij nasploh ter da bo zraslo število novoustanovljenih malih podjetij.

Sicer v lanskem letu 2020 so v organizaciji Spot svetovalnih točk tudi že potekale brezplačne praktične delavnice na to temo in glede na veliko zanimanje bodo organizirane tudi v letu 2021.

Za Spot svetovanje Goriška pripravil: Aleš Bajec, RRA SEVERNE PRIMORSKE D.O.O NOVA GORICA

 

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropske Unije iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republike Slovenije preko Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.

Točke SPOT Svetovanje so sofinancirane s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj: www.eu-skladi.si, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo: www.mgrt.gov.si ter SPIRIT Slovenija, javna agencija: www.spiritslovenia.si.  

Točke SPOT Svetovanje so sofinancirane s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj: www.eu-skladi.si, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo: www.mgrt.gov.si ter SPIRIT Slovenija, javna agencija: www.spiritslovenia.si.  

KONTAKT

Obrtni dom
Ulica Gradnikove brigade 6,
5000 Nova Gorica

t: 05 330 66 90
e:
info@spot-goriska.si

URADNE URE

ponedeljek: 8.00 – 14.00
torek: 8.00 – 14.00
sreda: 8.00 – 17.00
petek: 8.00 – 14.00

Zaželena je predhodna najava na telefonsko številko.

KJE SMO?

SPOT GORIŠKA ® Vse pravice pridržane. | Izdelava spletne strani: Agencija KODNES