18. januarja, 2021
Članek: E-DAVKI – ELEKTRONSKO POSLOVANJA S FINANČNO UPRAVO

 Slovenski državni portal, namenjen elektronskemu poslovanju državljanov, dobiva vse več uporabnikov in ponuja vse več storitev. S Fursa sporočajo, da storitve eDavki in istoimensko mobilno aplikacijo uporablja že okrog 300.000 zavezancev.

Za tiste, ki se še niso spoznali s portalom eDavki, jim bomo danes predstavili, katere so njegove prednosti ter podali nekaj napotkov in informacij.

Portal eDavki omogoča udobno, preprosto in varno izpolnjevanje ter oddajanje davčnih obrazcev z uporabnikovega računalnika doma ali v pisarni.

So varna in papirnemu poslovanju popolnoma enakovredna storitev v elektronskem mediju na spletu.

Davčnim zavezancem nudijo kar nekaj pomembnih prednosti pred papirnim poslovanjem z davčnimi obrazci, in sicer:

  • hitrejše in preprostejše izpolnjevanje davčnih obrazcev (z vgrajeno pomočjo in orodji za sprotno preverjanje),
  • možnost vlaganja dokumentov 24 ur na dan, 7 dni v tednu, brez stroškov za poštnino in  neodvisno od geografske lokacije,
  • vpogled v davčno kartico,
  • prenos podatkov neposredno iz računovodskega sistema v eDavke prek spletnih storitev,
  • enostavno pooblaščanje med uporabniki in ostalimi davčnimi zavezanci,
  • prenos obsega pravice na podlagi organizacije poslovanja v eDavke prek pooblaščanja (glej pooblaščanje v eDavkih).

 

V eDavkih lahko (poleg ostalih davčnih obrazcev) fizične osebe oddajo napoved za odmero dohodnine, pravne osebe pa obrazce s področja DDV (npr. DDV-O) in VIES. Uporabnikom sta na voljo tudi elektronski storitvi registracije davčnih zavezancev od e-poslovanja in izmenjave njihovih podatkov z davčnimi upravami ostalih članic EU ter preverjanja davčnih številk davčnih zavezancev iz EU. Elektronski davčni obrazci v eDavkih pa so razdeljeni na sklope po vrstah obrazcev.

Uporabnik eDavkov lahko postane vsak davčni zavezanec. Uporaba je brezplačna, za uporabo pa potrebuje računalnik s primerno opremo, dostop do interneta in ustrezno digitalno potrdilo. Uporaba portala je mogoča v podprtih brskalnikih in operacijskih sistemih. Seveda, zaradi varnosti poslovanja upoštevajte varnostna priporočila proizvajalcev programske opreme. Poskrbite tudi za ustrezno posodobljenost vašega operacijskega sistema ter brskalnikov, ki jih uporabljate.

Prijava v osebni portal eDavkov se izvede z uporabo digitalnega potrdila enega od podprtih overiteljev ali prek uporabniškega imena in gesla oz. prek mobilne aplikacije eDavki. Navodila za namestitev digitalnega potrdila pa so na voljo v sklopu navodil za Preverjanje digitalnega potrdila. Digitalno potrdilo lahko shranite na lokalni disk računalnika, vendar ga je zaradi varnosti zelo priporočljivo hraniti na mediju, ki se ga da odstraniti in spraviti.

 

Podprti overitelji digitalnih potrdil so:

Digitalnih potrdil drugih overiteljev v portalu eDavki ne morete registrirati oz. uporabljati.

 

Kaj je digitalno potrdilo (certifikat) in zakaj ga potrebujemo?

Digitalno potrdilo služi za identifikacijo uporabnika. Je neke vrste osebna izkaznica s katero se uporabnik identificira v elektronskem poslovanju. Digitalna potrdila poleg osnovnih podatkov o imetniku (ime, e-naslov, enolična številka, …) in izdajatelju vsebujejo tudi druge informacije. Med najpomembnejšimi sta t.i. javni in zasebni ključ. Z njuno pomočjo je uporabniku zagotovljena varna komunikacija preko spleta. Digitalna potrdila imajo v portalu eDavki vlogo avtentikacije.

Med vašo prvo registracijo v portalu eDavki povežete svoje digitalno potrdilo (certifikat) z vašim davčnim profilom. Ob vsakokratni prijavi v osebni portal je zato potrebno izbrati svoje digitalno potrdilo, katerega uporabljate v portalu eDavki. S tem omogočite preverjanje vaše pristnosti in prikaz vašega osebnega portala. Vse dokler ne zapustite oz. zaprete brskalnika vas bo portal eDavki prepoznal na podlagi digitalnega potrdila s katerim ste se prijavili. Sama prijava v portal eDavki pa še ne zadosti pogojem za elektronski podpis. Ob prijavi v portal eDavki ste se identificirali, kar pa še ne pomeni, da bodo vsi oddani dokumenti tudi samodejno podpisani. Podpisovanje posameznega dokumenta se izvaja kot povsem neodvisna operacija.

Kaj je elektronski podpis?

Elektronski podpis je pravno enak lastnoročnemu podpisu, hkrati pa zagotavlja, da je dokument veljaven ves čas, dokler je tudi njegova vsebina enaka tisti ob podpisu. Vsakemu dokumentu, ki ga elektronsko podpišete, se (pred oddajo) doda informacija o vas, podpisniku. Prav tako se vsak dokument opremi s časovnim žigom, ki ga izda ‘Izdajatelj varnih časovnih žigov SI-TSA’, ki je pod okriljem Ministrstva za javno upravo in določa točen čas oddaje dokumenta.

Obveznosti davčnih zavezancev do finančne uprave

Elektronsko poslovanje prek eDavkov ne uvaja novih obveznosti davčnih zavezancev, temveč omogoča izpolnjevanje obstoječih davčnih obveznosti (predvsem oddajo dokumentov) na udobnejši način.

Več o dolžnostih, pravicah in obveznosti si lahko preberete na spletnem portalu Finančne uprave RS (http://www.fu.gov.si/)

Sicer elektronsko poslovanje prihrani čas, ne nujno pa živcev. V ta namen so se SPOT svetovalne točke povezale s Furs-om z namenom izvajanja (za potencialne podjetnike kot podjetja) brezplačnih izobraževalnih delavnic, zato spremljajte novice na spletnih straneh SPOT svetovalnih točk.

 Za Spot svetovanje Goriška pripravil: Aleš Bajec, RRA SEVERNE PRIMORSKE D.O.O NOVA GORICA

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropske Unije iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republike Slovenije preko Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.

Točke SPOT Svetovanje so sofinancirane s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj: www.eu-skladi.si, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo: www.mgrt.gov.si ter SPIRIT Slovenija, javna agencija: www.spiritslovenia.si.  

KONTAKT

Obrtni dom
Ulica Gradnikove brigade 6,
5000 Nova Gorica

t: 05 330 66 90

05 330 66 10 - OOZ NOVA GORICA

05 330 66 85 - RRA-SP NOVA GORICA

06 555 62 32 - ROD AJDOVŠČINA

05 384 18 82 - PRC TOLMIN

05 374 39 11 - ICRA IDRIJA

05 364 49 00 - OOZ AJDOVŠČINA

e: info@spot-goriska.si

URADNE URE

ponedeljek: 10.00 – 14.00
torek: 10.00 – 14.00
sreda: 13.00 – 17.00
petek: 10.00 – 14.00

Zaželena je predhodna najava na telefonsko številko.

KJE SMO?

SPOT GORIŠKA ® Vse pravice pridržane. | Izdelava spletne strani: Agencija KODNES